donderdag 30 maart 2017

Netwerk - Verenigingen, want samen is leuker!



Tijdens een slapeloze nacht - wegens massa's energie van het werken aan mijn groene zorg project - kwam plots het besef dat ik van een heel aantal verenigingen lid ben. Van de ene vereniging al langer dan van de andere. Ook zijn sommige relevanter voor mijn project. Toch zijn ze allemaal belangrijk voor mij. Hieronder in het kort van welke verenigingen ik lid ben en waarom ik me aansloot.


Frenky
Sinds 2012 houd ik vogels als huisdier. Het was dan ook een logische stap om me een jaartje later aan te sluiten bij de Belgische Vereniging van Parkieten- en Papegaaienliefhebbers (BVP). Via deze vereniging leer ik niet alleen heel erg veel bij over het houden van vogels, ik kom ook in contact met andere vogelliefhebbers en krijg toegang tot interessante beurzen.


Georgia



















Omdat ik ook twee varkentjes heb, sloot ik me aan bij de Hobbyvarkenvereniging. Op hun forum vind ik een schat aan informatie én een heleboel andere varkensbaasjes! 

Ernesto & Leendert
Heel recent besloot ik om lid te worden van Natuurpunt. Eigenlijk was deze beslissing zeer logisch. Enerzijds omwille van mijn interesse in de natuur. Anderzijds omdat enkele familieleden actief deel uitmaken van de lokale Natuurpunt afdeling. Elk jaar in oktober help ik bij de beheerwerken van De Grooten Bosch. Toch duurde het een hele tijd voor ik besloot om me aan te sluiten. Wat me overtuigde? De recente werking rond natuur, gezondheid en welzijn! 



De BFP (Belgische Federatie van Psychologen) en de VVKP (Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen) bieden mij een bron aan informatie, opleidingen én interessante contacten. Zo sloot ik me aan bij de Werkgroep Klinische Ouderenpsychologie, wordt vervolgd!,







En tot slot, de vereniging waar ik al het langst deel van uitmaak? De Koninklijke fanfare De Verbroedering! Al bijna 14 jaar, spelend op een dwarsfluit, te vinden op de eerste rij!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten