zaterdag 4 maart 2017

Inspiratie - Zorgboerderij Blommendal

In al wat men onderneemt,
moet men twee derden
van de rede laten afhangen
en een derde van het toeval.

(Napoleon)

Of het toeval was? Geen idee! Toch kwam er plots een grote portie 'groene zorg' inspiratie mijn richting uit.

Jaarlijks organiseert de Hobbyvarken Vereniging (met het bijhorende Minivarken forum) een "varkenstreffen". Andere varkensbaasjes ontmoeten, ervaringen delen, lekker bijpraten, heerlijke snacks...Ik zei volmondig ja.

En wat bleek? Dit jaar ging het evenement (toeval of niet) door op een zorgboerderij! 



Kippenhokken schoonmaken, stro verversen, weides uitmesten, paarden verzorgen, paden schoonvegen, de namiddag ging van start met handenarbeid! 



Daarnaast was er ook meer dan voldoende tijd om de dieren op de boerderij te leren kennen.



Wat me meteen opviel op deze zorgboerderij, was de bedrijvigheid en de levendige sfeer. Overal kinderen in een blauwe overal, spelend of aan het meehelpen. 



Blommendal is gelegen op een prachtige locatie, langs een veldweggetje te midden van de natuur. Volgens mij een echte toplocatie! Toen ik even rondliep op het domein, viel me ook meteen op hoe groot de zorgboerderij is en hoeveel infrastructuur er aanwezig is. Dat zette mijn eigen plannen wel even in een (financieel) realistischer perspectief... en tegelijk maakte het mijn droom om te starten met een groene zorg project gericht op ouderen nóg groter! Zeker toen ik ontdekte dat ze ook een aanbod naar senioren hebben.


Meer informatie over Zorgboerderij Blommendal is te vinden op hun website www.zorgboerderijblommendal.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten