dinsdag 21 maart 2017

Opleiding - Dag van de Zorg & Therapiedier


Op 19 maart was het weer tijd voor Dag van de Zorg! Elk jaar op de derde zondag van maart vindt deze opendeurdag in de zorg- en welzijnssector plaats. Iedereen kan op deze dag verschillende organisaties bezoeken en een kijkje achter de schermen nemen.  

Ik stelde me de vraag of er ook organisaties deelnemen die werken rond groene zorg? 

Het was even zoeken... en dan plots vond ik in de lijst met deelnemende organisaties Therapiedier vzw en de Toscanzahoeve. 


Therapiedier vzw wil graag het inzetten van therapiedieren breed bekend maken, erkende opleidingen voorzien en fungeren als beroepsvereniging voor iedereen die werkt met assistentie- en therapiedieren. 


















Samen met de Toscanzahoeve organiseerden ze voor de Dag van de Zorg verschillende workshops. Tijdens één van de workshops maakte ik kennis met enkele honden, kon ik vragen stellen aan hun baasjes en aan de trainers en was er meer dan voldoende tijd voor een babbeltje met andere geïnteresseerden! 

Ik leerde dat de Toscanzahoeve een organisatie is waarbij je terecht kan voor boeken en informatie, voor coaching en therapie en ook voor het volgen van diverse opleidingen. 

Ik kreeg meer informatie over de cursussen en ontdekte dat ook andere dieren perfect als therapiedier kunnen opgeleid worden. 


Daarnaast ontdekte ik vooral dat ik het samenleven met een hond mis en besefte opnieuw hoe graag ik met dieren werk! Daarom heb ik besloten om een opleiding voor knuffel- en therapiehond te volgen. Nog even uitzoeken waar precies, op de Toscanzahoeve of elders, zeker is dat er een puppy komt. 



Ik schreef me alvast in voor de opendeurdag en voor een gratis kennismakingsmoment op de hoeve. Naast een knuffel- en therapiehond, wil ik ook graag andere dieren betrekken bij mijn groene zorg project. Onder andere de varkentjes en liefst nog andere boerderijdieren. Hiervoor vond ik ook een interessante opleiding

Met andere woorden: to be continued...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten