zondag 5 maart 2017

Opleiding - Cursus Personal Branding



In 2016 volgde ik een online cursus positieve psychologie. Een tijdje geleden, kreeg ik een email met een aanbod van andere mogelijke opleidingen. Eén daarvan ging over personal branding.

Personal branding? Beschouw jezelf eens als een merk, ontdek wat jouw uniek maakt en onderscheid je van alle anderen. Dat leek me geen overbodige luxe bij het opstarten van een eigen project!


En dus ging ik van start met 'Introduction to Personal Branding' ontwikkeld door de Universiteit van Virginia. 




Ondanks dat ik niet alles uit deze cursus verder meeneem (lees: wat kritische noten en bedenkingen bij sommige onderdelen), was dit toch een heel interessante kennismaking met personal branding.

Waar ging ik verder mee aan de slag?

  • Beschrijf jezelf eens in drie woorden. Na enkele dagen brainstormen, alle ideeën noteren en vooral veel woorden schrappen, werden positief, zorgzaam en toegewijd mijn drie kernwoorden.

  • Schrijf jouw mission statement. Wat is je missie? Wat wil jij doen? 

  • Stel een 'board of directors' samen. Dit zijn mensen waarbij je al jouw ideeën kan aftoetsen, mensen die je goed kennen en die niet zomaar akkoord gaan met alles wat je zegt of wilt doen.
      

Ook zin om met jezelf als merk aan de slag te gaan? De gratis cursus personal branding kan je vinden op www.coursera.org/learn/personal-branding 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten