dinsdag 12 september 2017

Inspiratie - De Vakantie Vloog Voorbij

September... schoolpoorten gaan weer open, de eerste pompoenen worden rijp, in mijn mailbox wordt het weer stilaan drukker, treinen vol pendelaars en dagen die zichtbaar korter worden. Het leven herneemt zich en ik kan het niet langer meer ontkennen: de vakantie is nu écht voorbij.




In augustus ging ik er een maandje tussenuit. Ik nam meer tijd voor mezelf en deed het wat rustiger aan. Augustus stond in het teken van tijd nemen om te genieten, tijd om even niets te doen, tijd om op ontdekking te gaan en tijd voor de mensen en dieren waar ik zoveel van hou. Ik nam een moment om te herbronnen. En het resultaat? Gewapend met een pak enthousiasme en massa's ideeën vlieg ik er opnieuw in!

Zin om samen terug te blikken op mijn Vakantie met de grote V? 

Het rustiger aandoen, dat wil voor mij vooral zeggen: meer Vrije tijd!

Zwoele zomeravonden met  kampvuur, magazines lezen op een dekentje in het gras, tijd om te dromen, tijd om nieuwe dingen te leren (windsurfen!), te brunchen en bloempjes te planten. 


Net zoals ik soms een een excuus nodig om wat meer vrije tijd te nemen en even 'niets' te doen? Tijdens het grasduinen in Flow, kwam ik maar liefst acht redenen tegen om te niksen! Waar wacht je nog op? 


Ik nam ook deel aan de Nacht van de 
Vleermuis. Op het programma een wandeling met bat-detector en een ontmoeting met dé Vlaamse motten-expert. Volgend jaar absoluut voor herhaling vatbaar.




Augustus stond naast meer vrije tijd, ook in het teken van Verhuizen. Mijn werkplek werd gevuld met meubels en ook de dieren kregen een nieuwe thuis. De volière werd afgebroken en opnieuw opgebouwd en de varkens werden met behulp van koffiekoeken "gevraagd" om in hun verhuiskooi te stappen. De verhuis ging vlot, allemaal dankzij de vele (vrijwillig) helpende handen, DANK JULLIE WEL!


De nieuwe stal met grote weide is helemaal ...omgewroet... euh ik bedoel goedgekeurd!
Zeker sinds Ernesto en Leendert ontdekt hebben dat er dicht  bij hun verblijf 
pompoenen groeien waar ze af en toe een stukje van krijgen...


Tijdens mijn vakantie hakte ik enkele knopen door rond de Vormingen die ik dit en volgend jaar zal volgen.


Na verschillende telefoontjes, Skype gesprekken, informatie doornemen, proefsessies en opendeurdagen weet ik het nu zeker. Vanaf 25 september start ik met de Masterclass 'Dieren in de hulpverlening' van het Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy. In april 2018 zal ik ontdekken hoe wandelen en natuur mijn coachingsgesprekken nóg krachtiger kunnen maken. Deze opleiding tot wandelcoach ga ik volgen aan Het Coach Bureau van Hilde Backus. Hier vertel ik later zeker meer over!
Ook zin in een opleiding 'therapie met dieren' en/of 'wandelcoaching'? Hieronder deel ik graag enkele interessante mogelijkheden: 

Op de laatste dagen van mijn maandje kalmer aan, kon ik mijn enthousiasme niet langer bedwingen... het was weer tijd voor een Vliegende start: Samen met Steunpunt Groene Zorg ging ik op bezoek bij drie heel verschillende én fantastische zorgboerderijen. Ik ging die avond naar huis met massa's ideeën, nieuwe contacten en goesting om verder aan de slag te gaan met mijn project. De beste praktische en zakelijke aanpak hiervoor? Dat kwam ik dan weer te weten tijdens de cursus 'Starten als zelfstandig ondernemer' van UNIZO.


Kortom, de vakantie vloog voorbij en ik vlieg er weer in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten