maandag 5 juni 2017

Business - Bezige bij & businessplan

Wat was het druk de voorbije weken! Massa's vergaderingen en deadlines op mijn voltijdse job, verplichtingen bij de hobby's, afspraakjes met vrienden en familie... zoveel op mijn agenda, dat het even wachten werd op nieuwe blogpostjes! 

Nadenkend over het vinden van een balans tussen werk, mijn eigen project en vrije tijd, kwam ik er nog niet aan toe om iets te schrijven over de fijne, boeiende en inspirerende puntjes op mijn drukke agenda.


Toch wou ik al kort iets vertellen over één van de stappen die ik ondertussen nam....Ik startte met mijn businessplan!



Een businessplan uit de losse pols schrijven... het bleek toch wat moeilijker dan gedacht! Ik heb zo veel ideeën, dat het nodig was om ze eerst te ordenen. Het Business Canvas Model, aangeraden door UNIZO, heeft me hierbij geholpen. Aan de hand van negen bouwstenen bracht ik de verschillende bedrijfsaspecten visueel en overzichtelijk in kaart. Meer info over deze methodiek kan je hier vinden. 

Ook de Startsimulator van UNIZO heeft me al goed op weg gezet. Deze gratis tool helpt om je ondernemingsplan en financieel plan stap voor stap uit te werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten