vrijdag 13 april 2018

Opleiding - Wie wandelt er met me mee?


Vorige week vrijdag was het eindelijk zover: de eerste lesdag van mijn opleiding tot wandelcoach bij Het Coach Bureau!


We werden ontvangen in Kasteelhoeve Wange en beleefden daar een boeiende, zonnige en leerrijke dag! 

Ik zette (letterlijk) mijn eerste stappen richting het inzetten van wandelen en natuur tijdens coaching en psychologische begeleiding. Om hierin verder te groeien, wil ik oefenen. 


Daarom ben ik op zoek naar een drietal 'proefklanten'

Kan jij me hierbij helpen? Of ken je iemand die graag  een wandelcoach traject wil beleven? Lees dan verder!




WAT?

Om te leren hoe ik wandelen en natuur kan inzetten tijdens psychologische begeleiding en coaching, wil ik graag aan de slag met de theorie, technieken en oefeningen die ik tijdens mijn opleiding krijg. Gedurende de volledige opleiding en tijdens de wandelingen, word ik ondersteund door Het Coach Bureau. 

Omdat ik een opleiding volg, zijn dit proefwandelingen. Oefenen staat hierbij centraal. Daarom zijn de opmerkingen, feedback en bedenkingen van mijn mede-wandelaars super belangrijk! 

WANNEER?

De wandelingen met coaching kunnen vanaf 11 mei van start gaan, maar een kennismaking kan al veel sneller. Mijn opleiding tot wandelcoach duurt tot november 2018. Dit wil zeggen dat ik per proefklant vier tot vijf wandelingen kan aanbieden (ongeveer één wandeling per maand). Een wandeling duurt 60 tot 90 minuten. 

WERKWIJZE

We gaan aan de slag met iets wat jou bezig houdt. Ben je op iets vastgelopen? Zit je met twijfels op het werk of in een relatie? Ben je op zoek naar jouw talenten of wil je ontdekken hoe je jouw sterke kanten nog meer kan gebruiken? Heb je moeite om keuzes te maken? Heb je te kampen met te veel stress en wil je hier iets aan doen? Of ...

Met jouw vraag als startpunt, gaan we wandelen in de natuur. Tijdens deze wandelingen gaan we via oefeningen en gesprekken op zoek naar een oplossing. Beweging en een groene omgeving zorgen voor een versterkend effect van de resultaatsgerichte coaching. 

Over onze wandelingen en ervaringen, maak ik een verslag. Hier werk ik verder mee tijdens de opleiding. Er wordt geen persoonlijke info doorgegeven, verslagen zijn anoniem en gegevens worden enkel gebruikt voor leerdoeleinden. Na afloop van mijn wandelcoach opleiding worden alle gegevens vernietigd.

WAAR?

We wandelen in een natuurgebied naar keuze. Ook is het mogelijk om samen te wandelcoachen in het natuurgebied achter mijn praktijk (Ramerstraat 3, 1760 Roosdaal). Kies je hiervoor? Dan kunnen we de coaching afsluiten met een dierenwandeling: samen met hond Igor in het bos of een wandeling in de tuin vergezeld van varkentje Ernesto. 






VOOR WIE?

In mijn praktijk richt ik me tot iedereen die zichzelf herkent in de doelgroep ouderen. Voor mijn proefklanten geldt: iedereen die zichzelf herkent in de doelgroep volwassenen ;-)

Het belangrijkste is dat ik je niet rechtstreeks ken en en dat je zin hebt om samen met mij de natuur in te trekken en een wandelcoach traject op te starten.  

Is er geen klik of wil je niet meer verder? Dat is prima, geen verplichtingen. Wil je verder met een andere coach? Dan kunnen we samen zoeken naar een andere wandelcoach / hulpverlener. 

WAAROM?

Door samen op wandel te gaan, help je niet alleen mij, maar krijg je de kans om meer buiten te zijn en tegelijkertijd te werken aan iets waarin jij wil groeien of wat jij anders wil zien. Deze coaching is uiteraard volledig gratis.

Tot slot, WIE BEN IK

Mijn naam is Kim Van Den Berge, klinisch (ouderen)psycholoog met een passie voor dier en natuur. Ik bouw volop aan mijn eigen praktijk in bijberoep waarin ik wandelen, dieren en natuur inzet tijdens coaching en psychologische begeleiding. Lees meer op mijn LinkedIn profiel.

Interesse om samen met mij op pad te gaan? Of ken je iemand? Contacteer me dan via mail (kim.vandenberge@outlook.com) of telefoon (0471 17 56 80). 

Dank je wel!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten